Reclamă de nivel mondial din partea CFR SA pentru interesele Chinei în Europa
Conform unui articol publicat ieri pe clubferoviar.ro, o platformă media dedicată transporturilor feroviare, rama electrică denumită SFEMU-EU01, construită de gigantul chinez CRRC a efectuat teste pe rețeaua CFR pentru circulația la viteze ridicate.
Mai exact, „speed is 176 km/h”. Felicitările noastre pentru „graba mare” cu care AFER, ASFR, CFR S.A. și unele platforme de presă își dau concursul pentru a operaționaliza urgent trenul din China. Cât privește alte trenuri noi, desigur că există „îngrijorări” și „rețineri”, că așa scrie în legislația UE. Trebuie rigurozitate ceferistică. Dubla măsură ce a caracterizat tot acest joc va fi detaliată la momentul potrivit, în contextul potrivit.
Înțelegem din articolul de ieri și din altele anterioare, cât de „perfect potrivit” este acest tren pentru rețeaua CFR, lucrările de pe Coridorul IV fiindu-i parcă special dedicate. Se poate deduce de aici care interese au prioritate în România și care nu. Aviz partenerilor strategici și instituțiilor interesate. Aviz industriei europene. Aviz industriei autohtone de profil. Știrea de ieri privind testele, are la bază un comunicat oficial al CFR S.A. de pe pagina de Facebook CFR Infrastructură. Un comunicat ce începe promițător: „Probe pe rețeaua feroviară modernizată pentru circulația cu viteza de 176 km/h” și se încheie cuprinzător: „Menționăm faptul că pentru efectuarea probelor, Autoritatea de Siguranță Feroviară – ASFR a emis Autorizația temporară operatorului de transport feroviar care a solicitat testul”.
Domnii de la CFR SA au reușit să împacheteze eficient două reclame într-un singur comunicat. Una asumată, la lucrările de reabilitare de pe Coridorul IV și una mascată, la trenul chinezilor. Artă. Republica Populară Chineză în frunte cu Partidul Unic ar trebui să adreseze mulțumiri prin intermediul ambasadei domnului Simu pentru reclama, care credem și sperăm noi toți, că a fost gratuită.
Urmează alte vizite în China ale unor delegații cum au fost cele din 2018 și 2019?
Art. 3 alin. 2 din OMT nr. 908/2020 privind măsuri pentru aplicarea Regulamentului de punere în aplicare (UE) 2018/545 al Comisiei din 4 aprilie 2018 de instituire a modalităţilor practice pentru procesul de autorizare a vehiculelor feroviare şi de autorizare de tip a vehiculelor feroviare în temeiul Directivei (UE) 2016/797 a Parlamentului European şi a Consiliului, În vigoare de la 14 mai 2020, prevede că:
“ Compania Națională de Căi Ferate „C.F.R.“ – S.A. asigură condiții pentru desfășurarea testelor pe căile ferate din România sau părți ale acesteia, furnizează informații despre infrastructură în mod nediscriminatoriu și sprijină solicitanții în ceea ce privește condițiile pentru utilizarea vehiculelor în vederea efectuării acestor teste”.
Adică CFR nu a făcut altceva decât și-a îndeplinit o obligație legală!
Restul e poezie … 🙂
„Jurnalistul” face niște „descoperiri extraordinare”. Această știre „culeasă” de pe alte site-uri este redată sub semnătură ca o știre epică. Pe cine interesează inepțiile transcrise de rudimentarul ăsta? În ziua de azi, oricine „scrie” despre orice. Apoi vin și cer donații pentru „jurnalismul liber și independent”. Da-ți-le !!!!