CFR SA a deschis ofertele pentru atribuirea contractelor de reabilitare a loturilor 1 şi 2 de pe tronsonul Craiova – Caransebeş

Compania Naţională de Căi Ferate „CFR” SA a deschis ofertele depuse pentru achiziţia serviciilor de proiectare şi execuţie lucrări de modernizare a infrastructurii feroviare pe Lotul 1 Craiova – Filiaşi şi Lotul 2 Filiaşi – Igiroasa, aferente obiectivului major de investiţii „Modernizarea tronsonului Craiova – Drobeta Turnu Severin – Caransebeş”.

Potrivit unui comunicat al CFR SA pentru Lotul 1 au fost depuse oferte de următorii agenţi economici: Asocierea S.C. Alstom Transport S.A., Terna Tourist Technical and Maritime Societe Anonyme; FCC Conctruccion SA; Asocierea IC Ictaş Inşaat Sanayi Ve Ticaret A.Ş., Rotary Construcţii Mentenanţă.

Pentru Lotul 2 au depus oferte din partea Asocierii S.C. Alstom Transport S.A., Terna Tourist Technical and Maritime Societe Anonyme; FCC Construccion S.A.; Asocierea IC Ictaş Inşaat Sanayi Ve Ticaret A.Ş., Rotary Construcţii Mentenanţă.

Valoarea financiară totală estimată a contractului este de 4,16 miliarde de lei fără TVA, sursa de finanţare fiind asigurată din Fonduri Externe Nerambursabile, aferente Programului Transporturi (PT) 2021 – 2027. Durata de implementare este de 54 luni, din care 12 luni pentru proiectare şi 42 de luni pentru execuţie pentru Lotul 1, respectiv 60 de luni, din care 12 luni pentru proiectare şi 48 de luni pentru execuţie pentru Lotul 2.

Achiziţia publică pentru loturile 1 şi 2 prevede proiectarea şi execuţia lucrărilor de modernizare pe un traseu de circa 82,24 km, din lungimea totală a tronsonului, astfel: Lot 1: Craiova (CAP X) – Filiaşi, km 248+760 – 286+735 (37,975 km), cu o valoare estimată de 2,282 miliarde de lei fără TVA; Lot 2: Filiaşi (CAP Y) – Igiroasa (CAP Y), km 286+735 – 331+000 (44,265 km), cu o valoare estimată de 1,886 miliarde de lei, fără TVA.

„Scopul general al implementării proiectului de Reabilitate a linie de cale ferată Craiova – Drobeta Turnu Severin – Caransebeş (225,287 km) vizează: îmbunătăţirea infrastructurii pentru creşterea vitezei de circulaţie la valori cuprinse între 120 km/h şi 160 km/h; modernizarea instalaţiilor de electrificare pe toată lungimea tronsonului (25 kV); mărirea capacităţii de tranzit; asigurarea interoperabilităţii prin implementarea STI, în special în ceea ce priveşte sarcina pe osie (22,5 t), gabaritul de încărcare (C), lungimea liniilor din staţii şi haltele de mişcare, facilităţile pentru persoanele cu dizabilităţi; modernizarea staţiilor şi a haltelor de mişcare; modernizare poduri, podeţe; reabilitarea/modernizarea clădirilor staţiilor de călători, incluzând construcţiile pasarelelor şi/sau tunelurilor pietonale, ridicarea nivelului peroanelor în conformitate cu standardele europene în vigoare; montarea de panouri fonoabsorbante şi/sau soluţii alternative de reducere a nivelului de zgomot; instalaţii de centralizare electronică noi în staţii şi introducerea sistemului de siguranţă ERTMS (ETCS nivel 2 + GSM-R); reducerea valorii maxime a declivităţii pe secţiunile unde aceasta depăşeşte 18 la mie”, precizează compania în comunicat.

Sursa: Agerpres

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *