UEFA a luat decizia finală în cazul arbitrului Sebastian Colţescu

Comisia de Etică a UEFA a decis că Sebastian Colțescu nu este vinovat de rasism în cazul mega-scandalului provocat de arbitrul român în timpul meciului PSG-Basaksehir din ultima etapă a fazei grupelor Champions League. Expresia „ăla negru” folosită de arbitrul de 43 de ani nu a fost considerată rasistă, ci una prin care a încercat doar să-l ajute pe Ovidiu Hațegan să-l identifice mai ușor pe Pierre Webo, antrenorul secund al turcilor.

Cel care l-a apărat pe Colțescu în acest caz, avocatul iberic Josep Vandellos, a explicat amănunțit cum a decurs ancheta și cum s-a ajuns la această decizie.

„În acest caz, UEFA a solicitat un raport de expertiză lingvistică să afle dacă expresia folosită pentru a-l identifica pe Webo avea conotaţii rasiste sau nu. S-au obţinut aceste probe, s-a făcut un raport şi acel raport a concluzionat că nu există insultă rasistă!

Raportul îl am eu şi am avut ocazia să îl citesc, este extrem de clar şi foarte bine făcut. Nu lasă niciun fel de dubiu asupra bunăvoinței arătate de către Colţescu și a faptului că, din punct de vedere obiectiv, expresia respectivă nu constituie o insultă.”, a declarat Josep Vandellos pentru Telekom Sport.

Conform spuselor avocatului spaniol, Colțescu a fost foarte operatic în cadrul anchetei și a răspuns sincer la toate întrebările care i-au fost adresate. Apărătorul lui Colțescu a admis că arbitrul ar fi putut evita situația folosind o astfel de expresie, dar faptul că într-un meci de Champions League presiunea este foarte mare și nu se poate pierde timp, a condus la acea exprimare nefericită.

COLȚESCU A SCĂPAT DE ACUZAȚIILE DE RASISM, DAR RISCĂ ALTE SANCȚIUNI DIN PARTEA UEFA

Deși au fost absolviți de vină pentru rasism, Colțescu și Șovre vor fi anchetatați în continuare de UEFA în baza articolului 11 din Regulamentul Disciplinar, care se referă la „comportamentul nepotrivit” pe care românii l-ar fi avut în timpul meciului de la Paris.

Colțescu riscă să primească o suspendare pentru cel puțin un meci internațional. Arbitrul român a fost deja scos de pe lista FIFA la finalul anului trecut, motiv pentru care posibila sancțiune pe care o va primi din partea UEFA nu îl va afecta în vreun fel.

Sursa: eurosport.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *