Prezidențiale2025/Aproximativ 43.000 de angajați ai Ministerului de Interne mențin siguranța publică în ziua votului

Aproximativ 43.000 de angajați ai Ministerului Afacerilor Interne vor menține siguranța publică în ziua votului, a declarat purtătorul de cuvânt al MAI, Monica Dajbog.
‘În misiunile de astăzi (sâmbătă – n.r.), vor fi angrenați peste 34.000 de polițiști, jandarmi, polițiști de frontieră și lucrători de la alte structuri, iar pentru ziua votului (duminică – n.r.), MAI a mobilizat aproximativ 43.000 de angajați, principalele misiuni fiind menținerea siguranței publice, asigurarea protecției secțiilor de vot și cercetarea sesizărilor privind incidentele electorale’, a precizat Dajbog, într-o declarație de presă susținută la sediul MAI.
Potrivit acesteia, în cursul zilei de sâmbătă efectivele MAI vor fi implicate în misiuni de asigurare a securității buletinelor de vot și a celorlalte materiale electorale pe timpul transportului de la locurile de depozitare către secțiile vot.
Dajbog a subliniat că angajații ministerului nu intră în contact cu materialele electorale, doar asigură protecția transportului acestor materiale, care sunt transportate cu vehicule care nu aparțin MAI.
Președinții birourilor electorale ale secțiilor de votare și membrii birourilor se vor prezenta sâmbătă la secțiile de vot pentru luarea măsurilor necesare pentru asigurarea ordinii și corectitudinii operațiunilor de votare, a menționat purtătorul de cuvânt al MAI.
Angajații MAI vor fixa posturile de pază în jurul secțiilor de vot, care vor rămâne sub protecția efectivelor ministerului pe parcursul nopții, urmând să fie predate președinților birourilor electorale duminică dimineață, cu sigiliile intacte.
Toate misiunile structurilor MAI legate de alegeri sunt monitorizate și coordonate prin Centrul Național de Conducere Integrată, care este în legătură permanentă cu centrele operaționale similare activate în fiecare județ și în Capitală.
De asemenea, în sprijinul efectivelor din fiecare județ au fost trimise de la București forțe suplimentare.
Monica Dajbog a amintit că pentru exercitarea dreptului la vot este necesară prezentarea unui document de identitate aflat în termen de valabilitate.
Pentru a veni în sprijinul cetățenilor români care nu dețin un document valabil, Direcția Generală pentru Evidența Persoanelor a recomandat serviciilor publice comunitare locale de evidență a persoanelor ca sâmbătă, până la ora 16:00, și duminică, în ziua votului, în intervalul orar 7:00 – 21:00, să asigure program de lucru cu publicul și să soluționeze cu celeritate cererile pentru eliberarea actelor de identitate. AGERPRES