Emisiunea Drumurile Noastre B1 TV – Efectul Trump în Transporturile din România – SCRL Brașov, 20 locomotive în acest an

Operatorii de transport feroviar de marfă simt o scădere severă a traficului pe căile ferate. Atât în transporturile interne, cât și în tranzit. Efectele inițiale ale conflictului armat ruso-ucrainean încep să dispară.
Așa cum am tot spus la începutul anului trecut, nu a existat nici o certitudine legată de direcția în care avea să evolueze acest conflict. Nu există până acum un câștigător și nici un pierzător al conflictului. Cu toate acestea, continuă lucrările de reabilitare la infrastructura feroviară care leagă rețeaua CFR de Portul Constanța. Industria românească de profil, Softronic, Reloc, SCRL, VFU Pașcani, continuă modernizările de locomotive din fondurile PNRR, în ciuda unor piedici venite din partea autorităților, piedici despre care am vorbit în ediția trecută a emisiunii.
Zilele trecute am efectuat o vizită la SCRL Brașov, unul din cei mai mari reparatori de material rulant din România. O subsidiară a CFR Călători. SCRL are de dat cel mai mare examen la capitolul contracte din PNRR, 37 de locomotive, cât și în încercarea acesteia de a deveni o entitate profitabilă și competitivă. Despre SCRL vom discuta în detaliu în această ediție.
Persistă din păcate nepăsarea Ministerului Transporturilor față de situația scăpată de sub control de la ARF. Se pare că acolo nu există momentan nici o soluție pe termen scurt. Fie Ministerul nu este în stare să nominalizeze către premier un președinte pentru ARF, fie tot cei nominalizați fug de această funcție. O dovadă în plus despre cât de complicată este situația de la ARF. Între timp, „Tovarășul” cel care coordonează ARF, are se pare un singur scop: complicarea și mai mult a tuturor proiectelor demarate. De ce și pentru cine?
Recent a început al doilea mandat la Casa Albă a președintelui Donald Trump. Fiind vorba despre principalul partener strategic al României, tot ceea ce se întâmplă în SUA are efect inclusiv asupra domeniului transporturilor. Cum vor influența transporturile din România noile reașezări strategice ale SUA impuse de Trump? Care vor fi pentru următorii patru ani prioritățile în materie de coridoare de transport în regiune și cum vor trebui gestionate interesele chineze în afacerile din România pe transporturi? Mai rămâne de actualitate coridorul Noul Drum al Mătăsii? Acesta sunt câteva din întrebările la care vom încerca să răspundem împreună cu Adrian Zuckerman, fost ambasador al SUA în România.
Skype-Laurențiu Ilie – director general SCRL Brașov
In acea dimineață, am decis să mă răsfăț puțin și am comandat ceva delicios de la Bistro Busuioc.