Se confirmă un an fierbinte la Transporturi

An fierbinte la Transporturi și la figurat și la propriu… după cum am văzut cu toții ieri, când un tren de călători a deraiat din cauza șerpuirii liniei. Un fenomen cauzat de căldura excesivă. Acolo putea avea loc foarte ușor o tragedie, un adevărat carnagiu.
Așa cum am estimat la finalul anului trecut, așa cum am mai susținut în intervențiile de la acest post de televiziune, cum am spus și în emisiunile Drumurile Noastre B1 TV, 2024 este un an complicat pentru Transporturi. Un an extrem de încărcat.
Suntem abia la începutul verii. Ce urmează să se întâmple pe rețeaua CFR? Deja pe linia București-Giurgiu, trenurile CFR Călători înregistrează întârzieri mari. Toți vorbesc pe la CFR despre ERTMS, despre marea viteză, despre culoarele pan-europene etc., dar pe linia 900, una din cele mai importante magistrale feroviare din România, vedem din poze și din filmări cum practic acea linie nu avea deloc piatră spartă. Traversele practic stateau suspendate, iar unele erau efectiv putrede. Și normal că s-a produs șerpuirea! Ne rugăm la Dumnezeu ca astfel de evenimente să nu se mai repete.
Da! Un an 2024 intens. În alt registru, tot la Transporturi, mai avem probleme mari și la Brăila. Cu acel pod suspendat, care o ține într-o reparație permanentă. Acolo se fac „reparații la reparații” la o lucrare care nici un an nu are de când a fost inaugurată cu mare fast. Ba asfaltul care curge, ba șuruburile care cădeau astă vară, ba fisuri, ba infiltrații în blocurile de ancoraj, ba ondulații la tratamente mai recent. Oricum, este clar că ceva nu este bine acolo. Vorbim despre o lucrare care nici nu a fost efectiv recepționată. O lucrare de la care toți românii practic au avut foarte mari așteptări, fiind cea mai mare după 1990.
Îi putem spune pe bune „Podul lui Manole”. Întrebarea aici ar fi: cine trebuie să fie „Ana”?