EXCLUSIV! Emisiunea Drumurile Noastre B1 TV. CFR CĂLĂTORI, companie cu handicap grav. DEMISIA-Dan Costescu

În prima oră din emisiunea Drumurile Noastre, din 21 Februatie, am prezentat un subiect inedit despre un băiat extraordinar.

Vă amintiți că la sfârșitul lunii trecute, un tânăr nevăzător a încercat să călătorească cu trenul, la vagon cușetă, însoțit de câinele ghid. Am avut în studio acest tânăr și cățelul acestuia pe nume Basil.

Silviu Roșu- tanarul nevazator care a încercat să călătorească cu trenul, la vagon cuseta, insotit de câinele ghid a povestit în emisiunea Drumurile Noastre cum angajatul CFR Călători, respectiv conductorul trenului a avut grija sa nu permita accesul acestuia in tren, desi avea bilet.

Am atașat și răspunsul CFR Călători, Dan Costescu a refuzat să ne spună cate vagoane de tren si automotoare aflate în circulaţie sunt dotate cu rampe speciale pentru persoanele cu dizabilităţi și ce masuri a luat CFR Calatori după incidentul privind tanarul nevazator care a încercat să călătorească cu trenul, la vagon cuseta, insotit de câinele ghid

RUȘINE – DAN COSTESCU

Către: B1 TV
Domnului Ștefan Etveș, realizator/moderator emisiune „Drumurile noastre”

Referitor la cererea dumneavoastră înregistrată la CFR Călători cu nr. OMK2/48 /20.02.2020, vă transmitem următoarele:

  1. Cate vagoane de tren si automotoare aflate în circulaţie sunt dotate cu rampe speciale pentru persoanele cu dizabilităţi?

Activitatea CFR Călători cu privire la serviciile de asistenţă pentru persoanele cu dizabilităţi se desfășoară în conformitate cu prevederile Regulamentului CE nr. 1371/2007 al Parlamentului European şi a Consiliului din 23 octombrie 2007 privind drepturile şi obligaţiile călătorilor din transportul feroviar.

Pentru accesul în vagoane al persoanelor cu mobilitate redusă (PMR) CFR Călători dispune de rampe mobile în principalele stații de cale ferată și acordă asistență la urcare călătorilor aflați în această situație în anumite stații și trenuri cu condiția respectării cerințelor menționate pe siteul www.cfrcalatori.ro, la rubrica Asistență PRM.

Pentru a beneficia de serviciile specifice acordate persoanelor cu dizabilităţi, la călătoria pe calea ferată, este necesar să fie solicitate cel mai târziu cu 48 ore înainte de data călătoriei, cu precizarea tuturor detaliilor necesare (date de identificare, dizabilitate, servicii necesare etc.) astfel:

  • prin completarea formularului tipizat disponibil în punctele de vânzare ale CFR Călători sau alţi distribuitori autorizaţi, sau
  • prin completarea online a cererii de servicii PMR unde se poate accesa, complete, valida pe proprie răspundere, formularul PRM la adresa: www.cfrcalatori.ro prin accesarea butonul Asistența PRM,în această pagină solicitantul poate găsi informaţiile necesare privind trenurile la care se asigură servicii PRM, lista stațiilor în care CFR călători oferă aceste servicii, şi poate completa formularul disponibil online (”Completare cerere servicii PRM”).

Serviciile PMR pe care CFR Călători le asigură gratuit, în anumite staţii şi în anumite trenuri, în trafic intern şi internaţional, sunt următoarele:

Asistenţă în staţiile de plecare, de destinaţie şi în staţiile de schimbare a trenurilor, după caz, adaptat dizabilităţii fiecărui călător.

· Servicii suplimentare necesare PMR, respectiv:

ü îmbarcarea şi debarcarea persoanelor în scaun cu rotile pliabil sau nu, cu sau fără însoţitor, prin soluţii diferite în funcţie de greutatea acestuia,

ü însoţirea în incinta staţiei CF şi până la îmbarcarea în tren a persoanelor nevăzătoare, cu deficienţe de vedere sau de auz şi a persoanelor cu handicap mental,

ü însoţire de la coborârea din tren până la ieşirea din staţie a persoanelor nevăzătoare, cu deficienţe de vedere sau de auz şi a persoanelor cu handicap mental.

· Rezervarea locurilor speciale în trenurile în care există locuri dedicate transportului PMR (pentru transportul persoanelor cu dizabilitate motorie în scaun cu rotile).
· Asistenţă la bordul trenurilor în circulaţie.

CFR Călători oferă servicii de asistenţă la toate trenurile de rang superior (IR), numai între staţiile deschise acestui tip de transport, pentru toate categoriile PMR.

Pentru persoanele cu dizabilitate motorie în scaun cu rotile nepliabil, se asigură servicii de asistenţă numai între staţiile deschise acestui tip de transport si doar la anumite trenuri.

Serviciile menţionate mai sus sunt asigurate pentru următoarele categorii de persoane cu mobilitate redusă:

a.Persoane cu dizabilitate motorie în scaun cu rotile

b.Persoane fără vedere – orbi

c. Persoane cu dizabilitate motorie

d. Persoane cu deficienţe de auz

e. Persoane cu deficienţe de vedere

f. Persoane cu handicap mental

Conform Regulamentului CE nr. 1371/2007 al Parlamentului Euronean şi a Consiliului din 23 octombrie 2007 privind drepturile şi obligaţiile călătorilor din transportul feroviar dacă cererea este depusă sub acest interval de 48 ore, CFR Călători intreprinde toate diligenţele necesare în vederea soluţionarii pozitive a cererii în măsura posibilităţilor tehnice.

În cazul în care formularul tipizat este completat în punctele de vânzare ale CFR Călători sau alţi distribuitori autorizaţi, staţii CF sau agenţii de voiaj, sub îndrumarea personalului din ghişeu se ţine cont de următoarele:

  • Cererea de asistenţă se înregistrează sub un număr unic ce se comunică clientului la depunerea cererii.
  • Legitimaţiile de călătorie necesare călătoriei trebuie achiziţionate începând din ziua următoare depunerii cererii în maxim 3 zile calendaristice, dar nu mai târziu de 24 ore înainte de data şi ora de plecare a primului tren din ruta aleasă. La achiziţionarea legitimaţiilor de călătorie se înmânează clientului “Formularul tip de confirmare a asigurării serviciilor solicitate”, ce conţine toate detaliile necesare călătoriei.

În cazul în care nu se achiziţionează legitimaţiile de călătorie în termenul precizat, solicitarea se anulează.
Totodată, se pot solicita servicii de asistenţă şi în cazul în care călătorii deţin legitimaţii de călătorie şi rezervări în trafic internaţional cu urcare, schimbare de tren sau coborâre într-o staţie de pe teritoriul României. În acest caz, aceste legitimaţii se prezintă la depunerea cererii de asistenţă şi completarea formularul tipizat corespunzător se va face sub îndrumarea personalului din ghişeu.

În situaţia în care după achiziţionarea legitimaţiilor de călătorie se doreste anularea cererii şi restituirea tarifelor achitate, este necesară prezentarea în orice punct de vânzare al CFR Călători sau alţi distribuitori autorizaţi, staţii CF sau agenţii de voiaj înainte de plecarea primului tren din ruta aleasă unde se completează ”Formularul de renunţare la serviciile specifice solicitate şi anulare a călătoriei”.

Informaţii suplimentare se pot solicita de la Birourile Relaţii cu Publicul, sau la telefon 0731 990 987 / 0800 884444, zilnic în intervalul orar 08.00 – 20.00, sau pe mail la adresa: PRMcentral@cfrcalatori.ro .

Față de cele prezentate dorim să precizăm încă o dată că pe pagina www.cfrcalatori.ro există o rubrică denumită ”Asistență persoane cu mobilitate redusă” unde sunt prezentate cele expuse mai sus, călătorii care apelează la înregistrarea online sunt luați în evidență și li se asigură serviciile solicitate.

  1. Ce masuri a luat CFR Calatori după incidentul privind tanarul nevazator care a încercat să călătorească cu trenul, la vagon cuseta, insotit de câinele ghid?

Referitor la incidentul de călătorie cu trenul relatat de tânărul nevăzător pe contul său de facebook și preluat de mass-media, precizăm că tânărul chiar a călătorit cu trenul CFR Călători la vagon cușetă.

Refuzul de a permite accesul în compartimentul cușetă al tânărului însoțit de câinele ghid a fost generat de către ceilalți călători din compartiment care au solicitat acest lucru și care aveau acest drept conform regulamentelor de transport și NU de către însoțitorul de vagon așa cum tânărul a menționat.

Însoțitorul de vagon a făcut tot ce e omenește posibil pentru ca tânărul să călătorească până la Cluj și de a-i mulțumi, de asemenea, și pe ceilalți călători. Însoțitorul de vagon i-a găsit o altă cușetă de dormit, după ce călătorii din cușeta lui îi refuzaseră accesul cu câine.

În conformitate cu Regulamentul de transport pe calea ferată din România și a Regulamentului Comisiei Europene nr. 1371/2007 nu este permis transportul animalelor care pot deranja sau incomoda călătorii sau pot provoca o daună:

Titlul III, Capitolul 1, Art 12, alin (1) Călătorul poate lua cu el obiecte ușor de purtat (bagaje de mână) precum și animale vii, în conformitate cu Condițiile generale de transport. În plus, călătorul poate lua cu el obiecte incomode, în conformitate cu dispozițiile specifice conținute în Condițiile generale de transport. Nu sunt admise ca bagaje de mână obiectele și animalele care pot deranja sau incomoda călătorii sau pot provoca o daună.

Accesul persoanelor cu câini ghizi la vagoane de dormit/ cușetă se face cu acceptul celorlalți parteneri de călătorie. Accesul persoanelor cu câini ghizi la vagoanele clasă nu este restricționat.

Totodată, conform aceluiași regulament european personalul nostru de tren oferă asistență persoanelor cu mobilitate redusă dacă ne transmit o solicitare cu minimum 48 de ore înainte de efectuarea călătoriei, ceea ce tânărul nu a făcut.

  1. Cate gări din ţară sunt dotate cu echipament special pentru persoanele cu dizabilitati?

La această întrebare este în măsură să vă ofere un răspuns CNCFR CFR SA – managerul infrastructurii feroviare (inclusiv al stațiilor de cale ferată).

Cu considerație,

Un comentariu pentru “EXCLUSIV! Emisiunea Drumurile Noastre B1 TV. CFR CĂLĂTORI, companie cu handicap grav. DEMISIA-Dan Costescu

  1. Pai ba, voi sunteti retardați?! Nu domnul Dan Costescu a făcut regula aia! Batem pariu ca dacă se întâmpla cât era nea Valerica Smart Dorobanțu nu comentați nimic, ca voi sunteti niște lingăi psdisti, știți numai sa criticati ce e bun și sa ridicați in slavi “binele” care e defapt un rau făcut de PSD!
    Tot respectul și jos pălăria Domnului DG Dan Costescu care este un om adevărat și un CFR-ist adevărat!
    Rușine vouă și ar trebui sa va Închideți mizeria asta de site, ori sa începeți sa scrieți lucruri corecte!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *