CFR a semnat contractul pentru reabilitarea tronsonului feroviar Craiova – Caransebeș, parte a coridorului Orient/Est-Mediteranean

Compania Națională de Căi Ferate „CFR” S.A. a anunțat semnarea contractului pentru proiectarea și execuția lucrărilor de reabilitare a liniei feroviare Craiova-Drobeta Turnu Severin-Caransebeș, Lotul 6, cuprins între Cap X Postul de Oprire Nou Poarta și Caransebeș, pe o distanță de aproximativ 37 de kilometri (km 436+887 – km 474+046,53).

Contractul, în valoare de 2,114 miliarde de lei, a fost atribuit Asocierii dintre IC Içtaş Inşaat Sanayi ve Ticaret A.Ş. și Rotary Construcții Mentenanță S.A., lider fiind compania turcă Içtaş. Durata totală a contractului este de 195 de luni, incluzând 12 luni pentru proiectare, 60 de luni pentru executarea lucrărilor, 120 de luni pentru perioada de garanție și încă 3 luni dedicate activităților post-recepție.

Finanțarea este asigurată din fonduri externe nerambursabile prin Programul Transport 2021–2027, la care se adaugă alocări din bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, precum și alte surse legal constituite. Proiectul face parte din strategia de modernizare a infrastructurii feroviare incluse în Coridorul Orient/Est-Mediteranean, unul dintre principalele rute europene de transport.

Principalele obiective ale contractului sunt: modernizarea liniei de cale ferată conform Specificațiilor Tehnice de Interoperabilitate, pentru linie simplă sau dublă, electrificată la 25 kV; instalarea sau reabilitarea instalațiilor de centralizare electronică și electrodinamică în stații și în linia curentă, implementarea sistemului de siguranță ERTMS nivel 2 și asigurarea sarcinii maxime de 22,5 tone pe osie.

Alte obiective ale contractului sunt: asigurarea lungimii trenurilor de până la 740 metri în toate stațiile, menajarea peroanelor înalte, cu lungimea de 400 metri, în toate stațiile și menținerea ecartamentului nominal de 1.435 mm.

Pe lista de obiective mai sunt trecute: reabilitarea tunelurilor Feneș și Tîmpa și lărgirea tunelului Tîmpa pentru respectarea gabaritului standard; construirea a două tuneluri noi, tip galerie simplă cu cale dublă: poarta 2 (550 m) și Poarta 3 (305 m); executarea lucrărilor civile în stații, inclusiv igienizare, cosmetizare și intervenții la structuri, precum și eficientizarea fluxurilor.

Totodată, în contract se prevede îmbunătățirea geometriei traseului în plan și profil longitudinal; realizarea lucrărilor de semnalizare și telecomunicații; modernizarea instalațiilor de electrificare pe întreaga lungime, sistem de alimentare 25 kV, 50 Hz; creșterea capacității de tranzit; montarea panourilor fonoabsorbante și/sau soluții alternative de reducere a zgomotului și asigurarea vitezei maxime de circulație a trenurilor de 120 km/h.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

artifex