Constructorul A0 Nord – lot 1 nu oprește lucrările pe timp de ploaie
Retter Group nu oprește lucrările pe lotul 1 din A0 Nord pe timp de ploaie. Acesta execută segmentul dintre DN1A (Mogoșoaia – Buftea) și DN1 (Corbeanca), plus toate pasajele, podurile și viaductele de pe acest lot, inclusiv cele de pe secțiunea italienilor. Pe bucata cealaltă, spre A1, lucrează italienii de la Pizzarotti, pe partea de drum
Structurile sunt executate însă tot de Retter, constructor care momentan se concentrează pe segmentul Mogoșoaia – Corbeanca și la pasajele mari peste DN7 și calea ferată. Zece structuri vor fi construite, în total de Retter, care va folosi, în premieră europeană, la deschiderea peste calea ferată și la patru pasaje peste A0 grinzile hibride din beton și metal cu faimoasa „gaură“ în mijloc.
Noutate este însă stratul de zinc care „îmbracă“ elementul de metal, astfel încât protecția anticorozivă a oțelului să fie optimă, ceea ce până acum nu se putea garanta prin metoda clasică de protecție prin vopsire. Grinzile zincate au o garanție de 100 de ani și conferă fiabilitate structurii.
Pe șantierul Retter de pe sectoarele 3 și 4 ale A0 Nord (lotul 1) era agitație în acest sfârșit de săptămână. De cum pătrundeai în șantier, pe sectorul de la km 12+200, se auzea sunetul utilajelor.
Constructorul nu a luat pauză, în ciuda ploii, și executa lucrări pentru care vremea nu este un impediment. Camioanele mișunau în șantier, pentru că se face aprovizionarea cu material în depozit. Excavatoarele și buldozerele erau și ele la datorie. „Ne-am asumat un termen și nu poți să pierzi timpul, indiferent de vremea de afară“, spun reprezentanții companiei.
Pe tot sectorul Retter se vedea mișcare. La km 12+200 se făcea aprovizionarea cu material de umplutură (balast) în depozit pentru lucrări de terasament, la km 14+900 – 15+000 (calea 2) se executau lucrări de taluzare și profilare rambleu, la km 18+303 (rampa 2) se executa un podeț casetat (montare elemente din beton tip C2), iar la km 19+900 (calea 1) se făcea aprovizionarea cu material în depozit pentru execuția fundației din balast.
În schimb, pe sectoarele 1 și 2 nu se lucra, cel mai probabil pentru că italienii de la Pizzarotti folosesc pământ pentru umplutură (posibil din rațiuni economice).
Resursa umană, cea mai importantă pentru compania Retter
„Pentru noi, oamenii sunt pe primul loc. Întotdeauna! Nu poți duce la capăt un proiect fără ei, fără cei care intră dimineața la prima oră în șantier, indiferent de vreme. Suntem șapte nații în companie, dar toți formăm o singură echipă. O echipă de succes“, afirmă Guido Retter, CEO Retter Group.
La sfârșitul primăverii viitoare am putea chiar circula pe Autostrada A0 Nord între nodurile cu DN1A (Mogoșoaia-Buftea) și DN1 (Corbeanca), estimează specialiștii în infrastructură. Compania Retter își menține obiectivul de a da în trafic acest lot în luna mai, înainte de termenul contractual din noiembrie 2026.
Care este stadiul actual al lucrărilor executate de Retter pe lotul 1 al A0 Nord
Ar mai trebui menționat că stadiul fizic de execuție pe lotul 1 al A0 Nord a ajuns la 25%, în condițiile în care lucrările au demarat efectiv din martie 2025.
Aici ar trebui însă precizat că progresul este pe întregul proiect derulat de Asocierea Pizzarotti – Retter Projectmanagement, pe sectoarele unde lucrează antreprenorul român stadiul fiind de 70%, cu precizarea că procentul se referă la lucrările Retter la terasamente.
Traseul lotului 1 Nord se află între A1 și DN1, de la Dragomirești la Corbeanca, iar amplasamentul lucrărilor este situat pe teritoriul județului Ilfov, pe raza unităților administrativ teritoriale Dragomirești-Vale, Buftea, Mogoșoaia, Corbeanca și pe teritoriul județului Giurgiu, pe raza localităţilor Joița și Săbăreni.
Lotul 1 al A0 Nord (DJ601 – Corbeanca/DN1)
Lungime: 17,5 km
Valoare contract: 815 milioane lei
Constructor: Asocierea Impresa Pizzarotti – Retter Projectmanagement
Contract semnat: octombrie 2023
Lucrări începute: octombrie 2024 (parțial) / martie 2025 (complet)
Termen de finalizare: 22 de luni execuție
Finalizare posibilă: T4 2026 / T2 2026 (parțial între DN1 și DN1A).
