Primul pas pentru realizarea drumului de mare viteză Bucureşti–Giurgiu: CNIR a desemnat câştigătorul studiului de fezabilitate

foto: facebook/cnadnr
Compania Naţională de Investiţii Rutiere a atribuit contractul pentru realizarea studiului de fezabilitate al Drumului de mare viteză Bucureşti–Giurgiu asocierii Proiect Construct Regiunea Transilvania–Roads Design, pentru suma de 31,2 milioane lei (fără TVA), cu finanţare europeană.
„Compania Naţională de Investiţii Rutiere a desemnat, astăzi, asocierea de firme din România SC Proiect Construct Regiunea Transilvania (Lider)-Roads Design, câştigătoare a contractului pentru realizarea studiului de fezabilitate al Drumului de mare viteză Bucureşti-Giurgiu”, anunţă CNIR.
Contractul, finanţat din fonduri europene nerambursabile (Programul Transport 2021-2027) a fost atribuit Asocierii pentru o ofertă de 31,2 milioane lei, fără TVA.
În baza acestui contract se va stabili profilul viitorului drum de mare viteză (autostradă sau drum expres), traseul şi punctul de conexiune cu frontiera dintre România şi Bulgaria, prin noul pod peste Dunăre din zona Giurgiu -Ruse.
„De Ziua Europei, pe care pentru prima dată o sărbătorim în spaţiul de liberă circulaţie Schengen, facem un pas important pentru prima autostradă care se proiectează la frontiera cu Bulgaria, o investiţie esenţială nu doar pentru conectivitatea şi mobilitatea între cele două ţări, ci şi pe întreaga reţea europeană de transport. Drumul de mare viteză Bucureşti-Giurgiu este, totodată, şi primul proiect de infrastructură rutieră în care se punctează implementarea conceptului BIM (Building Information Modeling). Apreciem interesul deosebit al publicului pentru acest proiect şi asigurăm că toate propunerile pe care le-am primit vor fi atent analizate”, a precizat directorul general al CNIR, Gabriel Budescu.