Cine sunt ofertanții și pentru lotul 3 al Autostrăzii Craiova – Filiași

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu a anunțat astăzi constructorii care au depus oferte pentru lotul 3 al Autostrăzii Craiova – Filiași (21,7 km), parte din drumul de mare viteză Craiova – Târgu Jiu (110,1 km).
Până acum, au fost scoase la licitație doar cele trei loturi care compun autostrada ce pleacă din DEx12 Craiova – Pitești și ajunge până la Filiași. Și toate au ofertanți pe măsură.
Se cunosc ofertanții și pentru lotul 3 al Autostrăzii Craiova – Filiași. Potrivit șefului Transporturilor, Sorin Grindeanu, pentru construcția acestui lot de 21,7 km care se desfășoară între Nodul rutier Beharca (prin care se asigură conexiunea cu DN6) și nord-vestul localității Țânțăreni au fost depuse 5 oferte. Antreprenori din România, Italia, Turcia și Ucraina concurează pentru adjudecarea contractului în valoare de 2,71 miliarde de lei (fără TVA), care prevede proiectarea și execuția acestui lot în termen de 34 de luni (10 luni pentru proiectare și 24 de luni pentru execuție).
Conform contractului, pe traseu se vor construi inclusiv:
un viaduct peste Râul Frățoștița, CF100 (CF900) și DN6/E70 (846 m);
un pasaj în zona Nodului Răcarii de Sus, peste CF100 (285 m);
patru parcări de scurtă durata (dotate fiecare cu câte 8 locuri de parcare cu posibilitate de încărcare rapidă a autoturismelor electrice).
Și acest contract este finanțat prin Programul Transport (PT) 2021-2027. În prezent, contractele pentru toate cele trei loturi ale autostrăzii Craiova – Filiași (46,4 km) se află în faza de evaluare a ofertelor.
Se cunosc ofertanții și pentru lotul 3 al Autostrăzii Craiova – Filiași. Asocierea Ozaltin – Strade, care a construit tronsonul 1 al DEx12, printre ofertanți
Pentru contractul necesar construcției lotului 3 al Autostrăzii Craiova – Filiași au depus oferte antreprenori cu experiență, care au mai executat lucrări de acest gen. Printre aceștia se află și asocierea formată din turcii de la Ozaltin și compania craioveană Strade Bauunternehmung, care a construit tronsonul 1 al DEx12 Craiova – Pitești. În competiție au mai intrat și italienii de la WeBuild, care vor da în trafic în scurt timp secțiunea Curtea de Argeș – Pitești a A1 Sibiu – Pitești, dar și turcii de la Nurol, care vor finaliza în acest an tronsonul Pietrosele – Buzău al A7 Ploiești – Buzău – Focșani. De menționat că Asocierea Ozaltin – Strade a depus oferte pentru toate cele 3 loturi ale Autostrăzii Craiova – Filiași.
Iată ofertanții pentru lotul 3 al Autostrăzii Craiova – Filiași:
Asocierea AUTOMAGISTRAL PIVDEN SRL (lider) – DRUM ASFALT SRL (Ucraina – România)
Asocierea CONSTRUCTII ERBASU SA (lider) – CONCELEX SRL – X-WAY INFRASTRUCTURE SRL (România)
Asocierea NUROL CONSTRUCTION S.A. (lider) – NUROL INSAAT VE TICARET A.S. (România – Turcia)
Asocierea OZALTIN INSAAT TICARET VE SANAYI A.S. (lider) – STRADE BAUUNTERNEHMUNG SRL – INFRAVIS S.R.L. (Turcia – România)
WEBUILD SpA (Italia)
Lotul 3 al autostrăzii Craiova – Filiași se va desfășura între Nodul rutier Beharca, prin care se asigura conexiunea cu DN6 și nord-vestul localității Țânțăreni. Pentru asigurarea conexiunii cu DN 6 va fi construit un Nod rutier și în zona localității Răcarii de Sus. Contractul mai prevede construcția pe traseul noului lot de autostradă a 21 de structuri, printre care un viaduct peste Râul Frățoștița, CF100 și DN6/E70 (846 m) și un pasaj în zona Nodului Răcarii de Sus, peste CF100 (285 m). Acest lot de autostradă va beneficia și de patru parcări de scurtă durată, fiecare dintre acestea dotată cu câte 8 locuri de parcare destinate încărcării rapide a autoturismelor electrice.
Autostrada Craiova – Filiași va intra în proiectare și execuție. Drumul Expres Filiași – Târgu Jiu mai așteaptă?