Drumurile Noastre au fost la INNOTRANS – Seara României – Mai bine să nu știm de trenurile cu hidrogen

InnoTrans 2018 - Gleis- und Freigelände -

Vorbim despre InnoTrans Berlin 2024! Un eveniment care a adus laolaltă aproape 3.000 de expozanți din 59 de țări: constructori de material rulant, constructori de infrastructură feroviară, firme de consultanță și de proiectare, institute de cercetare, autorități europene, reparatori de material rulant, reparatori de infrastructură feroviară, transport public, mobilitate, precum și alte entități din domeniul căilor ferate. Zeci de vehicule feroviare expuse, mii de standuri.

Asociația Industriei Feroviare din România (AIF) și Ambasada României la Berlin au organizat, la sediul misiunii diplomatice, „Seara României la InnoTrans 2024”, un eveniment dedicat companiilor românești prezente la târgul InnoTrans 2024, cea mai mare manifestare expozițională specializată în domeniul feroviar. Ambasadorul României, Adriana Stănescu, Ionuț Cristian Săvoiu, secretar de stat în cadrul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, și Claudiu Seicean, președintele AIF, au adresat mesaje de mulțumire pentru participarea românească din acest an la InnoTrans și au încurajat continuarea proiectelor și parteneriatelor comune pe întregul spectru de activități în domeniul feroviar de la proiectare, execuție și producție, la construcții de infrastructură feroviară și telecomunicații, în vederea modernizării în România a acestui sector de activitate.

În timpul celor patru zile de târg, aproape 200.000 de vizitatori din peste 130 de țări au trecut pragul uriașului complex expozițional MESSE BERLIN. Având o istorie de 28 de ani, fiind organizat în toți anii impari – cu excepția anului 2020 din cauza pandemiei COVID 19 –  InnoTrans reprezintă un etalon pentru tot ceea ce înseamnă lumea feroviară. Acolo sunt prezentate în premieră cele mai noi rezultate ale construcției de material rulant și de infrastructură feroviară din lumea întreagă. Începând cu prima sa ediție din 1996, acest târg a înregistrat creșteri la toate capitolele în fiecare din cele 12 ediții care i-au urmat. De la 170 la peste 3.000 de expozanți. De la 4.500 la peste 100.000 metri pătrați suprafață expozițională, cât au cele 27 de hale și 3,5 km de linii din incinta MESSE BERLIN. De la 6.400 în 1996 la aproape 200.000 de vizitatori în 2024.

Grampet, Astra și Softronic la InnoTrans

Ca și în multe din edițiile anterioare, România a participat și ea la acest eveniment. La InnoTrans 2024 au fost prezente 11 firme românești. Le enumerăm în ordine alfabetică: Astra Vagoane Arad S.A., Atelierele CFR Grivița S.A., Bemoli Tech, Contrail Machinery S.R.L., Electroputere VFU Pașcani S.A., Flexibil S.R.L., Raal S.A., Reloc S.A., Reva S.A., Ronera Rubber S.A. și S.C. Softornic S.R.L.

Am fost și noi la acest important eveniment. Am filmat, am luat interviuri, am întâlnit și am cunoscut oameni din industria feroviară autohtonă, dar și reprezentanți ai unor autorități de stat și asociații din România. Ne-am întâlnit acolo cu delegații Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, cu delegații Autorităţii pentru Reformă Feroviară (ARF) – cei care cumpără trenuri noi pentru România și le modernizează pe cele vechi din bani europeni, cu delegații Autorității Feroviare Române (AFER) – cei care certifică trenurile noi pe care le cumpără ARF, cu delegații Autorităţii de Siguranţă Feroviară Română (ASFR) – cei care autorizează trenurile noi de la ARF. Am vizitat standul al celor de la GRAMPET, unul din cele mai mari standuri ale târgului InnoTrans 2024, ocazie cu care îi felicităm.

Printre multe altele, am văzut la Berlin trenurile moderne cu Hidrogen produse de cel puțin trei mari constructori mondiali, trenurile despre care politicienii de la noi spun că nu ar exista ca și tehnologie. Să fi fost acele trenuri niște fake-uri, sau politicienii români nu sunt deloc la curent cu trendurile în materie de tehnologii de propulsie? Trenurile cu Hidrogen circulă deja în Europa, domnilor!

Am vorbit despre InnoTrans 2024 împreună cu invitații noștri:

  • Maxim Rodrigo – lider de sindicat CFR Călători
  • Doru Cireașă  – jurnalist Club Feroviar – telefon
  • George Micu – fost director CFR Marfă – telefon

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *