Emisiunea Drumurile Noastre B1 TV – Un an de la inaugurarea Podului de la Brăila – Are sau nu podul „Golden Gate de România” probleme grave?
În weekend s-a împlinit un an de la inaugurarea cu mare fast a Podului de la Brăila, cea mai mare lucrare de inginerie din România în domeniul infrastructurilor de transport, după 1990.
În prezența președintelui Klaus Iohannis, a prim-ministrului Marcel Ciolacu și a altor lideri politici, se deschidea circulația pe Podul Suspendat de la Brăila, sau „Golden Gate de România” cum l-a numit presa. O lucrare ce reprezintă un simbol, deoarece o realizare de acest fel și la o astfel de dimensiune, a constituit o premieră pentru țara noastră. Din păcate, ideea de simbol atribuită lucrării a fost umbrită din cauza numeroaselor probleme tehnice care au marcat ulterior exploatarea podului. De la șuruburile pe care niște trecători le scoteau cu mâna liberă din parapetul metalic, deformările repetate ale stratului de asfalt, tasările terasamentelor, până la fisurile suspecte și infiltrațiile înregistrate în blocurile de ancoraj.
O comisie formată din specialiști a fost înființată pentru a identifica soluții rapide de remediere, soluții care cu siguranţă vor necesita costuri suplimentare. Cine le va suporta? Are sau nu podul „Golden Gate de România” probleme grave? De ce o astfel de lucrare nu a fost realizată și finalizată așa cum trebuie? Într-un articol publicat pe Presshouse.ro acum aproape trei luni pe 14 aprilie, s-a încercat creionarea unor răspunsuri tehnice la toate aceste întrebări. Lipsa oricăror reacții sau opinii oficiale ale autorităților cu privire la problemele respective, ne ridică și mai multe semne de întrebare.
În continuare, podul suspendat de la Brăila nu este recepționat de către CNAIR.
