CFR anunţă lansarea licitaţiei pentru loturile 4 şi 5 de pe tronsonul Craiova – Caransebeş

Compania CFR SA anunţă lansarea licitaţiei pentru proiectarea şi execuţia lucrărilor de modernizare a căii ferate pe loturile 4 şi 5 de pe tronsonul Craiova – Drobeta Turnu Severin – Caransebeş. 

”Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA a lansat licitaţia pentru achiziţia serviciilor de proiectare şi execuţie lucrări de modernizare a infrastructurii feroviare pe Lotul 4  Drobeta Turnu Severin – Băile Herculane şi Lotul 5 Băile Herculane – PO Poarta, aferente obiectivului major de investiţii Modernizarea tronsonului Craiova – Drobeta Turnu Severin – Caransebeş. Valoarea financiară totală estimată a contractului este de 4,87 MLD lei fără TVA, sursa de finanţare fiind asigurată din Fonduri Externe Nerambursabile, aferente Programului Transporturi (PT) 2021-2027”, arată compania, miercuri, într-un comunicat de presă.

Durata de implementare este de 72 de luni, din care 12 luni pentru proiectare şi 60 de luni pentru execuţie pe Lotul 4, respectiv 60 de luni, din care 12 luni pentru proiectare şi 48 de luni pentru execuţie pe Lotul 5.

Astfel, se are în vedere proiectarea şi execuţia lucrărilor de modernizare pe un traseu de circa 74,25 kilometri, din lungimea totală a tronsonului, astfel: Lotul 4 Drobeta Turnu Severin – Băile Herculane, km 362+632 – km 404+250 (41,618 km), cu o valoare estimată de 2.440.603.512,56 lei fără TVA, şi Lotul 5 Băile Herculane -PO Poarta, km 404+250 – km 436+887 (32,637 km), cu o valoare estimată de 2.433.707.400,51 lei, fără TVA.

Lucrările cuprinse în proiect

Potrivit CFR SA, scopul general al implementării proiectului de reabilitare a liniei de cale ferată Craiova – Drobeta Turnu Severin – Caransebeş (225,287 km) vizează: îmbunătăţirea infrastructurii pentru cresterea vitezei de circulaţie la valori cuprinse între viteza de 120 km/h şi cea de 160 km/h; modernizarea instalaţiilor de electrificare pe toată lungimea tronsonului (25 kV); mărirea capacităţii de tranzit; asigurarea interoperabilităţii prin implementarea STI, în special în ceea ce priveste sarcina pe osie (22,5 t), gabaritul de încărcare (C), lungimea liniilor din staţii si haltele de miscare, facilităţile pentru persoanele cu dizabilităţi; modernizarea staţiilor şi a haltelor de mişcare; modernizarea de poduri, podeţe; reabilitarea/modernizarea clădirilor staţiilor de călători, incluzând construcţiile pasarelelor şi/sau tunelurilor pietonale, ridicarea nivelului peroanelor, în conformitate cu standardele europene în vigoare; montarea de panouri fonoabsorbante şi/sau soluţii alternative de reducere a nivelului de zgomot; instalaţii de centralizare electronică noi, în staţii şi introducerea sistemului de siguranţă ERTMS (ETCS nivel 2 + GSM-R); reducerea valorii maxime a declivităţii pe secţiunile unde aceasta depăşeşte 18 ‰.

Procedurile de achiziţie publică pentru loturile 3 şi 6 au fost lansate în luna mai, având termen de depunere a ofertelor pe 1 iulie. Valoarea totală estimată este de 7,35 miliarde de lei fără TVA.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *