Emisiunea Drumurile Noastre B1 TV – Bogdan Chirițoiu, președintele Consiliului Concurenței – Singurul lucru bun la TAROM este că încă zboară

Conducerea și angajații TAROM așteaptă cu sufletul la gură ultima „pomană” electorală a Guvernul un ajutor de stat în valoare de aproximativ 30 milioane de euro. TAROM are voie să zboare pe pierdere încă doi ani, 2024-2025. Daca nu înregistrează profit în 2026, operatorul aerian trebuie lichidat.

Finalul tragi-comic al Taromului!

  • este sau nu obiectiv strategic pentru statul român?
  • a tocat de la Revoluție și până acum peste 2 miliarde de dolari, sub formă de ajutoare, achiziții, etc.
  • a fost auditat de către companii internaționale de mai multe ori iar măsurile propuse de ele au fost catastrofale pentru TAROM, neînregistrându-se niciun profit sau îmbunătățire.
  • are datorii către stat, fondurile de asigurări, fără să știe angajații săi că vor avea surprize mari ulterioare la calculul pensiilor etc.
  • nu a mai făcut profit de peste 15 ani – a închis destinațiile sale tradiționale cu un mare bazin demografic românesc conform propunerilor PW&C fără să vândă măcar sloturile așa cum încearcă acum cu cel de la Londra.
  • a dat hangarul gratis către noua entitate juridică Direcția Tehnică cu tot cu scule, dispozitive etc dar mai ales personalul calificat și autorizații.

În ultimii 15 ani, Ministerul Transporturilor a numit doar după criterii politice conducerile și membrii CA cu încălcarea prevederilor OG 114 privind conducerea corporativă.
Astăzi, Ministerul Transporturilor girează o operațiune de ștergere a unor datorii ale Tarom în mare parte nejustificate legal dar nu în scopul salvării ei ci al vinderii pe bucăți.

Prezentăm lista bunurilor (relativ incompletă) pe care se dă bătălia acum

  1. Direcția Tehnică cu personalul și autorizațiile greu de obținut – valoare estimată 1 milion eu
  2. Hangarul unic de pe Otopeni care dă practic un monopol – valoare estimată 2 milioane euro
  3. Sediile generoase din centrul Capitalei și cele din țară – valoare estimată 1,5 milioane euro
  4. Cei 10.000 de mp de teren plus clădirea în ruina de la Otopeni – valoare estimată 1 milion euro
  5. Sloturile rămase pe aeroporturile unde mai operează compania si rutele aferente – valoare estimată 700 mii euro

Răspunsul conducerii TAROM la invitatia în cadrul emisiunii Drumurile Noastre

Conducerea TAROM a refuzat prezența în cadrul emisiunii Drumurile Noastre B1 TV. Publicăm răspunsul TAROM la invitația noastră.

Bună ziua, domnule Etveş,

Vă mulțumim pentru invitația adresată domnului director Costin Iordache și apreciem interesul deosebit oferit companiei noastre.

După cum știti, toate subiectele pe care le-ați menționat că vor fi parte din emisiunea dvs. sunt subiecte fie în curs de aprobare/ avizare de către administratorii companiei- CA al TAROM și/sau Ministerul Transporturilor, fie sunt informații de natură confidențială, parte din strategia noastră comercială pe termen mediu și lung, prin urmare managementul TAROM nu poate da curs invitației pentru că nu ar putea oferi date suplimentare pe chestiunile enunțate de dvs., la acest moment, altele decât cele ce sunt deja informații publice din surse oficiale.

Vă asigurăm că, de fiecare dată când vom avea noi informații de comunicat pe orice subiect legat de Compania Națională de Transporturi Aeriene Română, vom trimite cu prioritate și către dvs., ținând cont de interesul pe care ni-l alocați.

De asemenea, vă asigurăm și de disponibilitatea managementului nostru pentru intervenții directe, în proximitatea perioadei după care acesta va fi unul ce nu ține de interimat.

O zi frumoasă!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *