Alstom a prezentat în Germania primul tren Coradia Continental alimentat cu baterii

Foto: facebook.com/ALSTOM

Alstom şi autoritatea de transport din Saxonia Centrală, Verkehrsverbund Mittelsachsen (VMS), au prezentat la Chemnitz, în Germania, un nou tren alimentat cu baterii dezvoltat de Alstom, relatează News.ro.

„Ambiţia Alstom este de a fi lider global în mobilitatea sustenabilă, reducând emisiile de carbon şi poluarea. Prezentarea primului tren alimentat cu baterii dezvoltat de Alstom este un pas important în această direcţie. Cu Coradia iLint, Alstom are de asemenea în portofoliu primul tren cu hidrogen din lume în serviciu comercial. Prin trenurile cu hidrogen şi cele cu baterii, Alstom oferă clienţilor săi două soluţii alternative de propulsie ecologică pentru calea ferată”, spune Müslüm Yakisan, Preşedintele Regiunii Alstom DACH.

Trenul electric cu baterii Coradia Continental are o autonomie de până la 120 de kilometri şi poate fi operat atât sub catenară, precum şi pe tronsoane de linie neelectrificate. Trenurile cu trei vagoane au o lungime de 56 de metri şi o capacitate de 150 de pasageri. În modul baterie, vor atinge o viteză maximă de 160 km/h.

Capacitatea bateriilor de înaltă performanţă litiu-ion este calculată pentru a garanta funcţionarea fără catenară pe linia Chemnitz-Leipzig fără a sacrifica performanţa sau confortul pasagerilor. Unităţile germane de producţie din Salzgitter şi Mannheim sunt implicate în producţia de trenuri electrice cu baterii. Subsistemul de tracţiune cu baterii este proiectat şi furnizat de uzina Alstom din Tarbes, un centru pentru sistemele de tracţiune ecologice.

Alstom oferă cel mai extins şi mai complet portofoliu de tehnologii de tracţiune cu zero emisii directe, de la cele electrice clasice, până la pile de combustie cu hidrogen şi la baterii. Introdus în 2016, Coradia iLint este primul şi singurul tren operaţional de pasageri alimentat cu hidrogen din lume. Acest tren cu tracţiune verde este silenţios şi emite doar vapori de apă. Alstom a dezvoltat, de asemenea, soluţii de tracţiune pe baterii, pe mai multe platforme de produse, pentru a deservi linii mai scurte, neelectrificate. În plus, soluţiile de tracţiune ecologică de la Alstom oferă posibilitatea de a converti trenurile diesel existente la tracţiune cu emisii directe zero.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *