GRAMPET: Proiectul Rail-2-Sea este foarte important pentru viitorul transportului feroviar

Grupul GRAMPET – Grup Feroviar Român (GFR), cel mai mare grup feroviar și operator logistic privat din România şi din Europa de Sud-Est, apreciază că proiectul Rail-2-Sea este de foarte bun augur și va duce la creșterea atractivității Portului Constanța pentru țările CEE.

„În contextul reconfigurării lanțurilor de aprovizionare la nivel global, vorbim deja despre noi paliere de transport, cel mai notabil și cu potențial enorm pentru România fiind proiectul Rail-2-Sea anunțat recent de Excelența Sa Adrian Zuckerman, Ambasadorul Statelor Unite la București”, spune Gruia Stoica, Președintele Grupului GRAMPET.

Oficialii Grupului GRAMPET consideră că modernizarea infrastructurii feroviare și rutiere ce conectează porturile Gdansk și Constanța și, implicit, frontierele de sud ale României, va conduce la crearea unui nou culoar de tranzit pentru mărfurile din Scandinavia ce au ca destinație sudul Europei/Turcia, respectiv Orientul Mijlociu.

„Un alt aspect deloc de neglijat este faptul că această modernizare va crește atractivitatea portului Constanța față de porturile de la Marea Nordului, respectiv Adriatica pentru clienții din Ungaria, Slovacia, Austria, Cehia și sudul Poloniei,” adaugă Sorin Chinde, Vice Președintele Departamentului de Transport la nivel de grup.

În contextul epidemiologic și economic actual, operatorul revine treptat la nivelul operațional anterior pandemiei și își aliniază strategia la schimbările care au intervenit în ultimele luni.

„Primele 6 luni ale anului au însemnat pentru divizia de transport de marfă o scădere de 12% a volumului de activitate și, implicit, o scădere similară a cifrei de afaceri față de anul 2019,” spune Sorin Chinde. „Traficul s-a ameliorat ușor în trimestrul al treilea, cu o scădere notabilă însă pe unul dintre cele mai importante segmente de marfă, respectiv cel al cerealelor. Estimările noastre privind volumele de transport și cifra de afaceri pentru 2021 sunt similare cu cele din acest an. Putem spune că industria de profil și acea parte a economiei care folosește transportul feroviar s-au învățat să trăiască cu acest virus”.

În același timp, strategia de consolidare la nivel european este întârziată de restricțiile de călătorie impuse în această perioadă.

„Chiar și după 8 luni de pandemie, analizele noastre interne confirmă că decizia de extindere în alte țări din Europa, respectiv Macedonia, Muntenegru, Slovenia, Slovacia, Cehia, Belgia și Olanda, este în continuare bine fundamentată, iar acest lucru ne dă încredere să continuăm”, concluzionează Gruia Stoica.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *