FACEBOOK a făcut marele anunț privind afişarea publică a numărului de ”like”-uri

Facebook ar putea renunţa la afişarea publică a numărului de ”like”-uri (îmi place) colectate de conţinutul publicat pe reţeaua de socializare, au confirmat marţi pentru AFP reprezentanţi ai companiei.

În această ipoteză, utilizatorii ar putea reacţiona în continuare apăsând pe butonul emblematic atunci când le plac o fotografie, un text sau o înregistrare video, însă doar autorul conţinutului respectiv publicat pe reţeaua de socializare ar şti câte persoane au apreciat mesajul.

”Intenţionăm să ascundem numărul de ‘like’-uri pe Facebook”, a declarat marţi pentru AFP un purtător de cuvânt al gigantului reţelelor de socializare. Prin această schimbare majoră se doreşte să se atenueze presiunea socială asociată dobândirii aprobării de la semeni şi să se concentreze atenţia asupra conţinutului în sine, mai degrabă decât asupra popularităţii.

Facebook experimentează deja această posibilitate, în unele ţări, pe platforma sa Instagram. Utilizatorii pot şti întotdeauna câte ”like”-uri au obţinut prin publicarea unei fotografii şi de câte ori au fost vizualizate înregistrările video, însă aceste cifre nu mai sunt publice. Reţeaua Twitter a testat la rândul său această metodă, dar a descoperit că utilizatorii erau mai puţin interesaţi de ”tweet”-uri atunci când acestea nu erau însoţite de statistici privind popularitatea.

”Când aceşti indicatori sunt eliminaţi, oamenii sunt mai puţin implicaţi”, a declarat directorul de produs al Twitter, Kayvon Beykpour, în cadrul unei conferinţe de presă organizată în august în San Francisco. Reţelele de socializare sunt criticate de asociaţii şi instituţii că ar alimenta o economie al atenţiei, ce valorizează conţinutul care suscită emoţii rapide în detrimentul celui care conduce la reflecţie. Agerpres

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *