Trotineta electrică care depășeste viteza de 25 km/h este ilegală. Codul Rutier ar putea fi modificat

Trotinetele electrice sunt tot mai des întâlnite atât pe trotuare, cât și pe carosabil.
Direcţia de Poliție Rutieră spune că posesorii de trotinete electrice nu ar trebui să circule pe drumurile publice, conform g4media.ro Pe de altă parte, polițiștii rutieră anunță că analizează ”oportunitatea” modificării Codului Rutier pentru a reglementa circulația trotinetelor electrice. În ultima perioadă, în marile oraşe au apărut tot mai multe persoane care aleg să se deplaseze pe drumurile publice folosind trotinetele electrice. Cu alte cuvinte, sunt colegii de trafic ai şoferilor.
Direcţia Rutieră din cadrul Inspectoratului General de Poliţie arată că, potrivit legii, trotineta electrică nu se regăseşte printre vehiculele care pot circula pe drumurile publice.
Asta pentru că, „pentru a circula pe drumurile publice, vehiculele, cu excepţia celor trase sau împinse cu mâna, şi a bicicletelor, trebuie să fie înmatriculate sau înregistrate, după caz, şi să poarte plăcuţe cu număr de înmatriculare sau de înregistrare, cu forme, dimensiuni şi conţinut prevăzute de standardele în vigoare. Astfel, se constată că vehiculele exceptate de la obligaţia înmatriculării/înregistrării sunt enumerate limitativ în cadrul legal în vigoare, trotineta electrică neregăsindu-se printre acestea.”
Preşedintele Organizaţiei pentru Promovarea Transportului Alternativ în România (OPTAR), Marian Ivan, spune pentru G4Media.ro că starea drumurilor nici măcar nu ar permite circulaţia în viteză a unor vehicule cu roţi atât de mici fără să-i pună în pericol pe utilizatorii lor. „În opinia mea, trotinetele electrice sunt de două categorii: cele care ar trebui limitate la o viteză de 25km/h şi cele care depăşesc această viteză şi ar trebui să fie reglementate în baza unei legislaţii asemănătoare obţinerii carnetului de conducere. În acest moment nu există condiţii pentru circulaţia trotinetelor pe drumurile publice. În momentul de faţă, starea infrastructurii, mă refer la partea carosabilă, nu ar permite circulaţia în viteză a unor vehicule cu roţi atât de mici fără să-i pună în pericol pe participanţii la trafic, respectiv pe utilizatori, mai exact. Sunt necesare multe modificări în Codul Rutier. Tehnologia a depăşit legislaţia şi este nevoie de o actualizare. Să se prevadă mai multe sancţiuni, mai multe reguli, mai multe facilităţi pentru categoriile vulnerabile în trafic”, a declarat pentru G4Media.ro Marian Ivan.
În prezent, pe site-urile de profil, trotinetele electrice au preţuri cuprinse între 1.000 lei, pentru cele cu o putere a motorului în jurul a 350W şi 10.000 lei, pentru cele cu un motor de 1.600 W. Deşi în anunţurile de promovare majoritatea sunt prezentate ca fiind limitate la 25 km/h, în practică, cei mai mulţi dintre utilizatori anulează limitarea şi astfel trotinetele pot ajunge să prindă viteze mult mai mari.